شرط زندگی مشترک

سعیده

به خاطر دارم در اوایل تزدواجمان همسرم همیشه برای انتخاب وسایل منزل نظر من را می پرسید اما در تصمیم نهایی به نوعی نظر او اعمال می شد تا اینکه یک روز برای خرید تلوزیون رفتیم بعد از دیدن چند مدل و دادن نظر از طرف من و ا وکه عموما مخالف یکدیگر بود میز تلوزیون را با توافق هردومان انتخاب کردیم. اما بعد از اینکه این میز در خانه و جای خود قرار گرفت متوجه شدم که بالاخره میزی که بیشتر مورد سلیقه او بود خریده بودیم . این قضیه نه تنها در این مورد بلکه در سایر موارد هم مرتب تکرار  می شد و زمانی باعث اختلاف شدید بین من و همسرم شده بود.

تا اینکه یک روز از او پرسیدم اگر قرار باشد که سلیقه او بیشتر اعمال شود پس چه احتیاجی به وجود من دارد و بهتر است که او خود به تنهایی به خرید برود. او در کمال تعجب به من گفت که من تو را با خود به خرید می برم که سلیقه من را تائید کنی اما الان که چندین سال از این موضوع می گذرد و به مرور زمان و تجربه به او ثابت شده که نظر او همیشه درست نیود و یک جاهایی در انتخاب خود اشتباه داشته و نیز انتخاب اشتباه باعث شده که هزینه های مضاعفی را بپردازد. اما واقعیت این است که من هنوز مطمئن نیستم که آیا انتخاب اشتباه و پرداخت هزینه ها باعث شده که او به این نتیجه برسد یا رسیدن به این اصل که توافق و انتخاب هر دوی ما شرط زندگی مشترکمان است.

نظرات 4 + ارسال نظر
فتانه یکشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:39 ق.ظ

سعیده جان این تجربه را اکثر زنها دارند.بستگی به دوطرف دارد که چقدر نفوذدیدگاه مردانه بیشتر باشد.من امیدم به نسلهای بعد است ما که سوختیم !!!!!!!!!!!!

شکوفه یکشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 09:24 ب.ظ http://pacificocean.blogfa.com

زندگی رو هر جور ببینی همونجور تجربه میکنی
واین دید رو خانواده ها به نسل ما منتقل کردند
امیدوارم ما با دید درست بتونیم همسرمونو یه انسان ببینیم
نه یک مرررررد. نه جانی. نه زن ذلیل. نه....
فقط یه انسان که در کنارش به آرامش برسیم و عشق به اون هدیه بدیم.

فتانه سه‌شنبه 31 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 11:46 ب.ظ

شکوفه جان راستش من نمی تونم نظری که دادی قبول کنم چون ما نمی خواهیم از مردان دید خاصی داشته باشیم بلکه این جامعه وکلیشه های متعدد هستش که آنها را مرد می کنه.امیدوارم در این مورد بتونیم بیشتر با هم صحبت کنیم.

شکوفه چهارشنبه 1 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 02:51 ب.ظ http://pacificocean.blogfa.com

نظر من هم همینه .جامعه همون خانواده ی ماهاست
من اگر باور کنم که اشتباه در کجاست مشکل حل می شه
اما با زانوی غم بغل کردن همه ی مشکلات باقی می مونن
اولین قدم شناخت بعد اعتماد به نفس و حرکت.

هر چیزی از خود ما شروع میشه مگر اینکه اشرف مخلوقات بودن انسانهارو زیر سوال ببریم

فتانه جون من اینو بارها در زندکی خودم و اطرافیانم تجربه کردم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد