رابطه سرکوب جنسی با اختگی روانی

 همه ی فعالیت های فرهنگی در ادبیات ،شعر،رقص وآداب ورسوم در ارتباط با علائق جنسی است.از تعلقات خاطر افراد،هیچیک به اندازه علاقه جنسی،آنان را تحت تاثیر قرار نمی دهد.همه ی قوانین پدر سالاری در رابطه با مذهب،فرهنگ و ازدواج،برضد تمایلات جنسی است. 

 

ویلهام رایش روانکاو اتریشی آمریکایی معتقد است که در دوران اولیه پدر سالاری،برای ممانعت از بروز تمایلات جنسی کودکان ونوجوانان مستقیما به وسیله از کار انداختن واخته کردن دستگاه تناسلی آنان انجام می گرفت.سپس اخته کردن روانی از طریق ایجاد اضطراب جنسی واحساس گناه جایگزین آن شد. 

 

دلیل اخته کردن انسان چه به شیوه ی فیزیکی وچه به شیوه ی روانی از نطر او مطیع وسر به راه کردن انسان است.همانطور که حیوانات بعد از اخته کردن تبدیل به حیوانات مطیع می شوند،اختگی در انسان نیز اورا تبدیل به فردی مطیع می نماید. 

 

او بعد از تحقیقاتی که انجام داد به این نتیجه رسید که سرکوب امیال جنسی در کودکان و نوجوانان، والدین را در آماده کردن کودکان برای اطاعت کورکورانه از آنان موفق می نماید.

 

برای کسب اطلاع بیشتر به سایت  http://jenseyatvajameh.wordpress.comمراجعه فرمایید.

نظرات 1 + ارسال نظر
بانو سه‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 05:04 ب.ظ

اختگی روانی را دز کشورهای عقب افتاده خیلی زنان تجربه می کنند.زنان ودختران ایرانی هم به دلیل آنکه بکارت در گذشته وحال دارای اهمیت است برای آنکه به دوستی وسپس معاشقه کشیده نشوند از نظر روحی مورد حمله قرار می کیرند تا دست از پا خطا نکنند.من این تجربه را داشته ام وشاید خیلی از زنان مانند من دارای این تجربه یوده اند.که از کودکی تا زمانی که بخواهند ازدواج کنند مرتب سکس یک گناه فرض می شده است.این باعث شد که بعد از ازدواج من تا پنج سال هیچ لذتی از سکس با همسرم نداشته باشم.بعد از آن وقتی متوجه شدم که این نگاه اشتباه است آن را تغییر دادم ولی زنان بسیاری را می شناسم که تا آخر عمر حتی به اشتباه بودن آن پی نبردند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد